Katılımcı Profili

Kurumdaki çatışmaları anlamak ve yönetmek için gerekli teknikleri edinmek isteyen yöneticiler.

Süre: 1 gün – 09:00 – 16:00 saatleri arası

Katılımcı Sayısı: Bir grupta 20 kişi

Eğitimin Amacı

Eğitimin Amacı: Örgütsel yapıların karmaşıklaşmasının bir sonucu olarak, bireyler ve gruplar arası çatışmalar pek çok kurum için yöneticilerin en çok zamanını alan hususların başında gelmektedir. Bu eğitim programında, yöneticilere, çatışmaların kaynaklanma nedenlerine göre nasıl ele alınacağı konusunda bir bakış açısı kazandırılması ve gruplar arası çatışmaların çözümlenebilmesi için yapılanmış tekniklerle tanıştırılmaları konusunda beceri geliştirmeleri amaçlanmaktadır.

Eğitimin İçerikleri

İçerikler : 

  1. Çatışma yönetimi nedir?
  2. Neden çatışma yönetimine ihtiyaç duyarız?
  3. Karşı taraf kavramı,
  4. Tarafların analizi,
  5. Güdüler,
  6. İkna,
  7. Çatışma yönetiminde kozlar,
  8. Bilgi,
  9. Güç,
  10. Zaman,
  11. Çatışma yönetimi tarzları, ‘Thomas Kilmann İhtilaf Modeli’
  12. Ne pahasına olursa olsun kazanma,
  13. Kaçak oynayanlar,
  14. İtaatkarlar,
  15. Uzlaşmacılar,
  16. İşbirliği yapanlar,
  17. Kendini kabul ettiren çatışma yönetimciler,
  18. Kendini tanı,
  19. Aslan, Sonuca Ulaşma İnsanı
  20. Tavus, Yenilik ve Değişim İnsanı
  21. Yunus, İlişki ve İlgi İnsanı
  22. Baykuş, Yöntem İnsanı
  23. Çatışma yönetiminde güvenin önemi,
  24. Çatışma yönetiminde
  25. Çatışma yönetimi çıkmaza girerse,
  26. Adım adım çatışma yönetimi,

Hedefler ve Eğitim Yöntemi

Hedefler:

Bu eğitim sonunda katılımcılar;

  • Çatışma kaynaklarını tanımlayabilecek,
  • Çatışmaların arkasındaki duygusal nedenleri analiz edebilecek ve çatışma kaynaklarını çözümleme konusunda uygun stratejileri kullanabilecek,
  • Kendi ve çevrelerindeki kişilerin duygularını kontrol etme tekniklerini uygulayabilecek,
  • Problem yaratan kişilerden kişilerarası becerileri etkin kullanarak daha olumlu yaklaşım ve bağlılık sağlayabileceklerdir.

Eğitim Yöntemi:

  1. İnteraktif bilgi paylaşımı,
  2. İşlenen tekniklerin daha iyi anlaşılmasını sağlayacak pek çok uygulama örneği.
  3. Çatışma çözmede bireysel tarzımızı ölçen testler,
  4. Oyunlar ve değerlendirmeleri.
  5. Video sunumu üzerine tartışmalar.
  6. Farklı çatışma durumlarını çözümlemek için vaka analizleri

Sertifika ve Eğitim Kayıt

Sertifika :

Siyah Kare Eğitim ve Danışmanlık düzenlediği genel katılıma açık eğitimleri Gedik Üniversitesi ile iş birliği içerisinde düzenlemektedir.

Eğitim sonunda katılımcılara Gedik Üniversitesi onaylı sertifika verilecektir.

Eğitim Kayıt : 

Bu eğitime kayıt olmak istiyorsanız info@siyahkare.com.tr ya da bunal@siyahkare.com.tr mail adresine katılmak istediğiniz eğitimin adını yazarak başvurabilirsiniz.