Katılımcı Profili

Satınalma bünyesinde yer alan her kademe çalışan

Süre: 1 gün – 09:00 – 16:00 saatleri arası

Katılımcı Sayısı: Bir grupta 20 kişi

Eğitimin Amacı

Eğitimin Amacı:Şirketler rekabet etmez, tedarik zincirleri rekabet eder. Başarılı tedarik zincirlerinin merkezinde başarılı bir satınalma yönetimi bulunur.  Bu eğitimde, yıllar içerisinde satınalma departmanlarının evrilerek kazandığı stratejik konumu göreceğiz. Sadece fiyat odaklı değil toplam iyelik maliyeti yaklaşımı ve nihai müşteriye yaratılan toplam değer bakış açısı ile satınalma departmanlarının nasıl çalışması ve nasıl organize olması gerektiğinden bahsedeceğiz.  Müzakerelerde başarıyı getiren faktörler ve pazarlık süreçlerinde etkin yöntemler nelerdir, uygulamalı bir şekilde karşımıza çıkacak. Direkt, endirekt ve bakım onarım satınalmaları arasındaki temel farkları, farklı stratejileri konuşacağız. Endüstri 4.0 ‘ın satınalma ve satınalmacı üzerinde etkilerini keşfedeceğiz.  Son olarak tedarikçi ilişkileri yönetiminin her bir alt başlığını ve satınalmada kategöri yönetiminin önemini tüm detayları ile paylaşıyor olacağız.  Eğitimimiz farklı vaka çalışmaları ve müzakere çalıştayı ile interaktif bir ortamda gerçekleşecek.

Eğitimin İçerikleri

İçerikler

  1. Temel satınalma süreçleri
  2. İyelik maliyeti ve toplam değer üzerinden teklif değerlendirme
  3. Yap / Satınal kararı fizibilite çalışması
  4. Reaktiv vs Proaktiv satınalma
  5. Maliyet Analizleri
  6. E-Tedarik,  E-İhale
  7. Stratejik satınalma uygulamaları
  8. Endirekt ve bakım onarım satınalmaları yönetim stratejileri, temel farklar, fırsat yönetimi ve envanter planlama
  9. Müzakere öncesi hazırlıklar, farklı müzakere teknikleri, gücün etkin kullanımı, müzakere sonrası yapılması gerekenler
  10. Kazan – Kaybet ve Kazan – Kazan müzakereler, ne zaman, hangisi nasıl?
  11. Müzakere oyunu
  12. Satınalma bütçe yönetimi
  13. Endüstri 4.0 sonrası yeniden şekillenen satınalma fonksiyonu ve satınalmacıların değişen görev tarifleri
  14. Farklı seviyelerde tedarikçi ilişkileri yönetimi
  15. Tedarikçi seçme, değerlendirme ve geliştirme süreçleri
  16. Satınalmada kategori yönetimi ve tedarikçi optimizasyonu
  17. Tedarikçi sözleşmeleri
  18. Tedarikçi risk yönetimi
  19. Tedarikçi kalite yönetimi

Hedefler ve Eğitim Yöntemi

Hedefler:

Bu eğitim sonunda katılımcılar;

  • Firmalarındaki satınalma süreçlerini nasıl daha etkin hale getirebileceklerini öğrenecek,
  • Stratejik satınalma uygulamaları hakkında bilgi sahibi olacak,
  • Müzakare yeteneklerini geliştirecek
  • Tedarikçi ilişkileri yönetiminde değer odaklı yaklaşımın getirilerini keşfedeceklerdir.

Eğitim Yöntemi:

  1. İnteraktif bilgi paylaşımı
  2. Tartışma ve değerlendirmeler
  3. Vaka çalışmaları ve uygulamalı örnekler
  4. Müzakere oyunu

Sertifika ve Eğitim Kayıt

Sertifika :

Siyah Kare Eğitim ve Danışmanlık düzenlediği genel katılıma açık eğitimleri Gedik Üniversitesi ile iş birliği içerisinde düzenlemektedir.

Eğitim sonunda katılımcılara Gedik Üniversitesi onaylı sertifika verilecektir.

Eğitim Kayıt : 

Bu eğitime kayıt olmak istiyorsanız info@siyahkare.com.tr ya da bunal@siyahkare.com.tr mail adresine katılmak istediğiniz eğitimin adını yazarak başvurabilirsiniz.