İletişim Kur, Dönüşümü Yönet ve Lider Ol

    Hedef Kitle: Üst düzey yöneticiler ve adayları.

    Eğitim Süresi 1 gün (09:00 – 16:00)

    Katılımcı sayısı: Bir grupta 12 kişi

    Eğitimin Amacı:

    Bir yöneticinin iletişim becerilerinin iyi olması tercih sebebi olabilir. Ama bir liderin iletişim kabiliyetinin yüksek seviyede olması şarttır.

    Lider değişmez ama dönüşür, değiştirmez fakat dönüştürür. Bunu söz ile değil özü ile yapar. Lider, muhatap olduğu kişilerin ”dilinden anlar”. Liderin konuştukları ile yaptıkları çelişmez. Ve dönüşüm her zaman kendinden başlar.

    Öyleyse, dönüşmeye cesareti olmayan bu meydana çıkmasın. Diline sahip olamayan, konuşmaya kalkmasın. Hakka boyun eğmeyen, kimsenin önüne geçmesin.

    Bu eğitimin amacı, işe kendinle başlamanı, söz ile davranışını doğrultmanı ve sebep olmanın sorumluluğunu fark etmeni sağlamaktır.

    Hedefler: Bu eğitim sonunda katılımcılar;

    • Kavramların, içinin nasıl boşaltıldığını ve/ya çarpıtıldığının farkına varacak,
    • İletişimi yönlendiren toplumsal değer ve kavramların etkileşimini sorgulayacak,
    • İlgi, algı ve bilgi nedir? Temel bileşenleri nelerdir? bilecek,
    • Değişim ile dönüşümünün farkını anlayacak,
    • Dost aynasında kendine bakacak,
    • ”Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz” sözünün önemini tekrar hatırlayacaktır.

    Eğitimin Yöntemi:

    • Tartışma ve değerlendirmeler
    • Profil analizi
    • Kişilik anketleri
    • Grup çalışmaları ve analizler
    • Bireysel ve grup egzersizleri
    • Oyunlar ve değerlendirmeler

    İçerik:

    • Kavramlar, değerler..
    • İletişimin üç temel bileşeni; ilgi, algı ve bilgi,
    • Değişim, ama illa ki dönüşüm,
    • Dost aynası,
    • Öfke, korku, şehvet ile hırs,
    • Cedel ve adalet,
    • Er meydanı…