Magazada Olmak
Hedef Kitle: Mağazada müşteri hizmetinde ve işinde marka olmak isteyen her seviyede çalışan,
Süre: 1 Gün (09:00 – 16:00)
Katılımcı Sayısı: Bir grupta 12 kişi
Eğitimin Amacı:
Mağazada müşteri odaklı yaklaşımın çalışanlar tarafından benimsenmesi ve davranış olarak ortaya konulması için bu yaklaşımın temelini oluşturan konularla ilgili hatırlatma ve bilgi paylaşımında bulunmak ve beceriler kazandırmaktır.
Hedefler: Bu eğitim sonunda katılımcıların;
- Mağazada markalaşmış müşteri hizmeti kavramını tanımlayabilecek,
- Müşteri odaklı yaklaşım için insan faktörünün önemini kavrayacak,
- Müşteri beklentilerini karşılamak ve aşmak için müşteri hizmetinde belirleyici unsurları fark edebilecek,
- Güvenli davranış sergileyebilecek,
- Müşteri odaklılıkta şikayet yönetiminin önemini kavrayacak,
- Müşteri şikayetlerini karşılamak ve yönetmek konusunda etkin bir yöntemi kullanabilecek,
- Müşteri sadakatini artırarak marka ve kurum imajına katkıda bulunacak.
Konularında becerilerini geliştirmeleri hedeflenmiştir.
Eğitim Yöntemi:
- İnteraktif bilgi paylaşımı,
- Mağazada olmayı ölçen testler,
- Oyunlar ve değerlendirmeleri.
- Video sunumu üzerine tartışmalar.
İçerik:
- Mağazacılıkta mükemmel müşteri hizmeti,
- Önce fikir satılır ne demektir,
- Teknik hizmet,
- Kişisel hizmet,
- Müşteriler nasıl bir hizmet istiyorlar?
- Mağazacılıkta satış danışmanlığı,
- Satış ile ilgili yanlış kanılar,
- İyi bir satışçının özellikleri,
- Ürün bilgisi nelerden oluşur?
- Ürün özelliği ile faydası arasındaki fark,
- Ürün ile müşteri arasındaki mesafeyi azaltmak,
- Mağazada müşteri davranışları ve karşı taktikler,
- Müşteri şikayeti ile ilgilenme,
- İtiraz nedenleri,
- Satın alma nedenleri,
- Müşteriyi aktif karşılama,
- Mağazada müşteri yokken yapılacaklar,
- Dış görünüm ilkeleri,
- Müşteriye kullanılmayacak sorular,
- Mağazada satış sonuçlandırma yöntemleri,
- Ödeme aşamasında hizmet ilkeleri,