Sorumluluk ve İş Ahlakı

    Hedef Kitle: Günümüzün rekabet ortamında rekabetle baş edebilmek için sorumluluk, bireyin en önemli öğelerinden biri olmuştur. Bunun ihtiyacını hisseden kişisel kalitesini artırmak ve bunun avantajından yararlanmak isteyen herkes.

    Süre: 1 gün (09: 00-16: 00)

    Katılımcı Sayısı: Bir grupta 12 kişi

    Eğitimin Amacı:

    Kendine ve başkalarına karşı yerine getirilmesi gereken yükümlülüklerini zamanında yerine getiren ve yüksek kaliteli takımları oluşturacak katılımcıların, bireysel sorumluluğunu arttırmaktır.

    Hedefler: Bu eğitim sonunda katılımcıların;

    • Geleneksel kalite yaklaşımında yeni bir boyut olan sorumluluk boyutunu fark edebilecek,
    • Ürün ve hizmet kalitesinin yanı sıra bireysel sorumluluğuna odaklanabilecek,
    • Kendine ve başkalarına karşı yerine getirilmesi gereken yükümlülüklerini zamanında yerine getirecek,
    • Kendi üzerine düşen görevleri ve işlevleri zamanında ve istenilen şekilde istenilen biçimde yerine getirecek.
    • Yapılması gereken bir işi zamanında yapabilmek için inisiyatifi ele alıp kendiliğinden harekete geçebilecek,

    Konularında becerilerini geliştirmeleri hedeflenmiştir.

    Eğitim Yöntemi:

    • İnteraktif bilgi paylaşımı,
    • Sorumluluk bilincini ölçen testler,
    • Oyunlar ve değerlendirmeleri.
    • Video sunumu üzerine tartışmalar.

    İçerik:

    • Sorumluluk nedir? İnsanlar niçin sorumludur?
    • Organizasyonda sorumluluk nedir?
    • Organizasyonun planlanması ve oluşturulması,
    • Çalışanların işletmeye sorumluluğu,
    • Bu benim işim değil,
    • Sosyalleşme sürecinde ahlak basamakları,
      • Birinci düzey: Geleneksellik öncesi ahlak,
      • İkinci düzey: Geleneksel ahlak,
      • Üçüncü düzey: Geleneksel sonrası ahlak,
    • Kültür,
    • İş ahlakı; Bilgelik, Cesaret, Namuslu olmak, Adil olmak,
    • Ahi kültüründe iş ahlakı,
    • İş ahlakına uygun olmayan davranışlar,
    • Firma açısından iş ahlakına uygun olmayan davranışlar,
    • Lider açısından iş ahlakına uygun olmayan davranışlar,
    • Yöneticiler açısından iş ahlakına uygun olmayan davranışlar,
    • Çalışan açısından iş ahlakına uygun olmayan davranışlar,
    • Türkiye’de iş ahlakı anlayışının gerilemesi,
    • İşletme dışı faktörler,
    • İşletme içi faktörler,