Sorumluluk ve İş Ahlakı
Hedef Kitle: Günümüzün rekabet ortamında rekabetle baş edebilmek için sorumluluk, bireyin en önemli öğelerinden biri olmuştur. Bunun ihtiyacını hisseden kişisel kalitesini artırmak ve bunun avantajından yararlanmak isteyen herkes.
Süre: 1 gün (09: 00-16: 00)
Katılımcı Sayısı: Bir grupta 12 kişi
Eğitimin Amacı:
Kendine ve başkalarına karşı yerine getirilmesi gereken yükümlülüklerini zamanında yerine getiren ve yüksek kaliteli takımları oluşturacak katılımcıların, bireysel sorumluluğunu arttırmaktır.
Hedefler: Bu eğitim sonunda katılımcıların;
- Geleneksel kalite yaklaşımında yeni bir boyut olan sorumluluk boyutunu fark edebilecek,
- Ürün ve hizmet kalitesinin yanı sıra bireysel sorumluluğuna odaklanabilecek,
- Kendine ve başkalarına karşı yerine getirilmesi gereken yükümlülüklerini zamanında yerine getirecek,
- Kendi üzerine düşen görevleri ve işlevleri zamanında ve istenilen şekilde istenilen biçimde yerine getirecek.
- Yapılması gereken bir işi zamanında yapabilmek için inisiyatifi ele alıp kendiliğinden harekete geçebilecek,
Konularında becerilerini geliştirmeleri hedeflenmiştir.
Eğitim Yöntemi:
- İnteraktif bilgi paylaşımı,
- Sorumluluk bilincini ölçen testler,
- Oyunlar ve değerlendirmeleri.
- Video sunumu üzerine tartışmalar.
İçerik:
- Sorumluluk nedir? İnsanlar niçin sorumludur?
- Organizasyonda sorumluluk nedir?
- Organizasyonun planlanması ve oluşturulması,
- Çalışanların işletmeye sorumluluğu,
- Bu benim işim değil,
- Sosyalleşme sürecinde ahlak basamakları,
- Birinci düzey: Geleneksellik öncesi ahlak,
- İkinci düzey: Geleneksel ahlak,
- Üçüncü düzey: Geleneksel sonrası ahlak,
- Kültür,
- İş ahlakı; Bilgelik, Cesaret, Namuslu olmak, Adil olmak,
- Ahi kültüründe iş ahlakı,
- İş ahlakına uygun olmayan davranışlar,
- Firma açısından iş ahlakına uygun olmayan davranışlar,
- Lider açısından iş ahlakına uygun olmayan davranışlar,
- Yöneticiler açısından iş ahlakına uygun olmayan davranışlar,
- Çalışan açısından iş ahlakına uygun olmayan davranışlar,
- Türkiye’de iş ahlakı anlayışının gerilemesi,
- İşletme dışı faktörler,
- İşletme içi faktörler,