Yönetici ile Çatışmayı Önlemek

    Hedef Kitle: Bireysel katkıları sonucu olarak ustalaştığı yıllardan sonra yönetici bir pozisyona terfi alan herkes.

    Süre: 1 gün ( 09: 00-16: 00)

    Katılımcı Sayısı: Bir grupta 12 kişi

    Eğitimin Amacı:

    Kuruluşlarda bireyler arasındaki gerginlikler ya yatıştırılmalı ya da sorunlara üretken çözümler bulunması amacıyla konuya odaklandırılmalıdır. Bu, özellikle kuruluşun farklı düzeylerindeki kişiler ara­sındaki çatışmalarda önem kazanır; örneğin sizinle yöneticiniz arasın­da bir çatışma yaşanması durumunda olduğu gibi. Bu gerginliklerle başa çıkmak kolay değildir. Çatışma huzursuzluk, öfke ve yanlış dav­ranışlara neden olabilir. Korku ve kızgınlık gibi duygular su yüzüne çıkabilir. Belirsiz yetki sınırları, güç kullanma, politikalara başvurma ve etkisiz destek sistemleri de ortaya çıkabilir.

    Hedefler: Bu eğitim sonunda katılımcıların;

    • Kuruluş içinde farklı düzeylerde çalışan insanlar arasında çatışma ortaya çıktığı zaman çözüm yolunu bulmak,
    • Yöneticinizle aranızda­ki çatışmayı yönetmek için girişimlere başlamadan önce sizin çatışmayı nasıl tanımladığınız,
    • Çatışmaya ilişkin inanışlarınızı ve bir çatışma duru­mundaki davranışlarınızı incelemeniz,
    • Yöneticinizle aranızdaki çatışmayı yönetmek,
    • Yöneticinizin sizin performansınızı nasıl algıladığını ve sizden neler beklediğini de değerlendirmeniz,

    Konularında becerilerini geliştirmeleri hedeflenmiştir.

    Eğitim Yöntemi:

    • İnteraktif bilgi paylaşımı,
    • Çatışma yönetiminizi ölçen testler,
    • Oyunlar ve değerlendirmeleri.
    • Video sunumu üzerine tartışmalar.

    İçerik:

    • Çatışma nedir?
    • Çatışmanın Yönetilmesi Neden Önemlidir?
    • Çatışma Örnekleri,
    • Beklentilerin Açıklığa Kavuşturulması
    • Çatışma Yönetiminin Yedi Aşaması
    • İkna Edici İletişimin Üç Anahtarı