Yönetimde Müzakere Becerileri

    Hedef Kitle: Sadece Yöneticiler.

    Süre: 2 Gün ( 09: 00-16: 00)

    Katılımcı Sayısı: Bir grupta 12 kişi

    Eğitimin Amacı:

    Kişisel ya da grup müzakerelerinde gerekli becerilerin kazanılması ve insan ilişkilerindeki güvenin yaratılmasıdır. Müzakere etme becerilerinin gelişmiş olması ve güven duygusunun yaratılması, hedef odaklı, kazan-kazan prensibine dayalı, verimli tartışmaların yaşanmasını sağlayacaktır.

    Hedefler: Bu eğitim sonunda katılımcılar;

    • Müzakereye hazırlanma sürecini tanımlayabilecek,
    • Müzakereye proaktif hazırlık, olumlama ve model alma tekniklerini kullanabilecek,
    • Müzakere esnasında gerekli iletişim ve çatışmaya çözümsel yaklaşım becerilerini ve taviz prensiplerini tanımlayıp, uygulayabilecek,
    • Farklı iletişim profillerini tanıyacak ve iletişimi buna göre yönlendirebilecek,
    • Güven yaratma konusunda mesafe katedecek,
    • Fayda sunumu ve çıkar maksimizasyonu konusunda bilinçlenecek,
    • Müzakere veya satış sürecinde itirazları birer fırsat gibi algılayıp, tatmin yaratabilecek,
    • Satınalmacının kişilik ve başarı kriterlerini algılamada profesyonelleşecek,
    • Satınalma tarafının uygulayabileceği beyaz hileler ve taktikleri bilip, yanılma ihtimalini enaza indirebilecek,
    • Tüm satış kapatma taktiklerini uygulamalı olarak öğrenecek,
    • Her iki tarafın da kazançlı çıktığı müzakere bilincini benimseyip, uygulayabileceklerdir.

    Eğitim Yöntemi:

    • İnteraktif bilgi paylaşımı,
    • İşlenen tekniklerin daha iyi anlaşılmasını sağlayacak pek çok uygulama örneği.
    • Grup çalışmaları.
    • Bireysel müzakere tarzı testi,
    • Oyunlar ve değerlendirmeleri.
    • Video sunumu üzerine tartışmalar.

     İçerik:

    • İknanın yapısı,
    • Karşıdaki kişinin algı filtrelerini çözmek,
    • Karşıdaki kişinin nasıl karar verdiğini anlamak,
    • Başarılı iletişimciler nasıl ikna ediyor, onların dil kalıpları,
    • Beyin nasıl ikna olur,
    • Davranış kalıpları ile müzakere teknikleri,
      • Değişiklik kalıbı,
      • Temel ilgi kalıbı
      • Bilgi kalıbı,
      • Değerlendirme kalıbı,
      • Karar verme kalıbı,
      • Motivasyon kalıbı,
      • Dürtü kalıbı,
      • Etkinlik kalıbı,
      • Organizasyon kalıbı,
    • İletişim,
      • Nörolojik kanallar,
      • Konuşmanın gücü,
      • Görsellerle iletişim,
      • İşitsellerle iletişim,
      • Dokunsallarla iletişim,
    • Kendi ruh halinin kullanımı,
    • Söz cambazlığı kalıpları,
    • Çağrıştırıcıların kullanımı,
    • Stretejilerin kullanımı,
    • Hipnotik dil,
    • Vücut dilini anlamak ve yönlendirmek,
    • Uyum sağlama,
    • Aynalama,
    • Göz erişim ipuçları,