Yönetimde Müzakere Becerileri
Hedef Kitle: Sadece Yöneticiler.
Süre: 2 Gün ( 09: 00-16: 00)
Katılımcı Sayısı: Bir grupta 12 kişi
Eğitimin Amacı:
Kişisel ya da grup müzakerelerinde gerekli becerilerin kazanılması ve insan ilişkilerindeki güvenin yaratılmasıdır. Müzakere etme becerilerinin gelişmiş olması ve güven duygusunun yaratılması, hedef odaklı, kazan-kazan prensibine dayalı, verimli tartışmaların yaşanmasını sağlayacaktır.
Hedefler: Bu eğitim sonunda katılımcılar;
- Müzakereye hazırlanma sürecini tanımlayabilecek,
- Müzakereye proaktif hazırlık, olumlama ve model alma tekniklerini kullanabilecek,
- Müzakere esnasında gerekli iletişim ve çatışmaya çözümsel yaklaşım becerilerini ve taviz prensiplerini tanımlayıp, uygulayabilecek,
- Farklı iletişim profillerini tanıyacak ve iletişimi buna göre yönlendirebilecek,
- Güven yaratma konusunda mesafe katedecek,
- Fayda sunumu ve çıkar maksimizasyonu konusunda bilinçlenecek,
- Müzakere veya satış sürecinde itirazları birer fırsat gibi algılayıp, tatmin yaratabilecek,
- Satınalmacının kişilik ve başarı kriterlerini algılamada profesyonelleşecek,
- Satınalma tarafının uygulayabileceği beyaz hileler ve taktikleri bilip, yanılma ihtimalini enaza indirebilecek,
- Tüm satış kapatma taktiklerini uygulamalı olarak öğrenecek,
- Her iki tarafın da kazançlı çıktığı müzakere bilincini benimseyip, uygulayabileceklerdir.
Eğitim Yöntemi:
- İnteraktif bilgi paylaşımı,
- İşlenen tekniklerin daha iyi anlaşılmasını sağlayacak pek çok uygulama örneği.
- Grup çalışmaları.
- Bireysel müzakere tarzı testi,
- Oyunlar ve değerlendirmeleri.
- Video sunumu üzerine tartışmalar.
İçerik:
- İknanın yapısı,
- Karşıdaki kişinin algı filtrelerini çözmek,
- Karşıdaki kişinin nasıl karar verdiğini anlamak,
- Başarılı iletişimciler nasıl ikna ediyor, onların dil kalıpları,
- Beyin nasıl ikna olur,
- Davranış kalıpları ile müzakere teknikleri,
- Değişiklik kalıbı,
- Temel ilgi kalıbı
- Bilgi kalıbı,
- Değerlendirme kalıbı,
- Karar verme kalıbı,
- Motivasyon kalıbı,
- Dürtü kalıbı,
- Etkinlik kalıbı,
- Organizasyon kalıbı,
- İletişim,
- Nörolojik kanallar,
- Konuşmanın gücü,
- Görsellerle iletişim,
- İşitsellerle iletişim,
- Dokunsallarla iletişim,
- Kendi ruh halinin kullanımı,
- Söz cambazlığı kalıpları,
- Çağrıştırıcıların kullanımı,
- Stretejilerin kullanımı,
- Hipnotik dil,
- Vücut dilini anlamak ve yönlendirmek,
- Uyum sağlama,
- Aynalama,
- Göz erişim ipuçları,